Vad händer om jag har bindningstid kvar hos en annan operatör? 

Tyvärr är bindningstiden hos en annan operatör ingenting som ETC Mobil kan påverka. Men i vårt beställningsformulär kan du välja vilket datum som du vill att ditt ETC Mobil-abonnemang ska börja gälla. Om du kryssar i ”Jag vill behålla mitt gamla nummer” och fyller i ditt telefonnummer där, och sedan väljer det datum du vill att ditt ETC Mobil-abonnemang ska börja gälla så sköter vi övergången när det blir dags.

Om du väljer att avsluta ett abonnemang hos en annan operatör och det är bindningstid kvar är det troligt att operatören kommer att skicka dig en slutfaktura på den kvarvarande tiden. Kontakta din nuvarande operatör och kontrollera vad som gäller om du har bindningstid kvar.

Om du bara har några månader kvar av bindningstiden hos din gamla operatör kan det kanske vara värt att bli kund hos ETC Mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan få ett tillfälligt nummer och vi kan vidarekoppla ditt gamla nummer till ETC Mobil under resterande av bindningstiden.